SMK Seri Samudera & PPDa

Menuju puncak

SMK Seri Samudera

SMK Seri Samudera terletak di kawasan Manjung Raya, Seri Manjung. Pelajar-pelajar sekolah ini datang dari perumahan dikelilinginya seperti Taman Desa Manjung Point, Taman Samudera Baru, Manjung Point Syeksen 1, 2 dan 3, Taman Desa Bayu dan Taman Samudera. Sekolah mula beroperasi pada tahun 2001. Motto Sekolah ialah "Menjana Insan Kamil". Pengetua Pertama ialah En. Adli Toh Keejo. Pengetua sekarang ialah Puan Hajah Rosidah Binti Abdul Shukor. Pengerusi PIBGnya ialah En. Abu Bakar Bin Basir.

Jumlah muridnya ialah seramai 1300 orang.

Bilik Sumber PPDa

Sekolah ini mempunyai sebuah Bilik Sumber Pendidikan Pencegahan Dadah yang mewakili negeri Perak dalam pertandingan Bilik Sumber PPDa 2008. Tahun 2009 sekali lagi Bilik Sumber PPDa SMK Seri Samudera menjadi Johan Negeri dan mewakili ke peringkat Kebangsaan. Bilk Ini menjadi pusat sehenti kepada pelajar, masyarakat daerah Manjung untuk mendapatkan maklumat berkaitan pendidikan pencegahan dadah. Sokongan Pejabat Pelajar Daerah, Jabatan pelajaran Negeri dan Agensi Anti Dadah Daerah memberi semangat kepada guru-guru PPDa SMK Seri Samudera untuk terus mencipta kecemerlangan.

SMK Seri Samudera telah menjadi Johan pertandingan e-PPDa peringkat Kebangsaan pada tahun 2007. Iaitu pertandingan membina dan persembahan MS Power Point bertajuk Masyarakat Madani Tanpa Dadah. Tahun 2008 Naib Johan Peringkat Negeri. Tahun 2009 sekali lagi telah menjadi Johan peringkat Negeri. Jun ini akan bertanding peringkat kebangsaan di Kedah Darulaman.

0 comments:

Post a Comment

Catatkan sepatah dua perkataan sebagai tanda sokongan anda.

 
Shofiyan Shafii